Η ομιλία μέ τήν μεγαλύτερη ακροαματικότιτα

ΠΟΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΣΧΑΛΙΕΣ ΚΑΙ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΣΧΑΤΗ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ (ομιλίες) ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ... ...{κάνοντας κλικ στο σύνδεσμο ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ... https://apokalipsistora.blogspot.com/2017/05/blog-post_18.html

< ΟΛΑ, ΤΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ >

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2019

Πού νοσεί το σώμα όταν πονάει η ψυχή

Ο ορισμός των ψυχοσωματικών ασθενειών μετράει χιλιάδες χρόνια πίσω, αν θυμηθούμε τον Ιπποκράτη που έλεγε ότι κάθε νόσος ξεκινάει πρώτα από την ψυχή και μετά καταλήγει στο σώμα.
Ωστόσο οι σύγχρονες επιστήμες διαχωρίζουν τα ψυχοσωματικά σε δύο κατηγορίες, όπως δηλώνει στο Πρακτορείο Fm και στην εκπομπή της Τάνιας Μαντουβάλου «104,9 Μυστικά Υγείας» η ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια Φαίδρα Λογοθέτη. «Υπάρχουν κάποια ψυχοσωματικά που είναι ιατρικώς ανεξήγητα, αν σκεφτεί μάλιστα κανείς ότι το ένα τρίτο των ανθρώπων που πηγαίνει σε παθολόγο φεύγει χωρίς διάγνωση. Υπάρχει όμως και το είδος των ψυχοσωματικών που είναι διάφορες διαγνωσμένες ασθένειες, για τις οποίες η έρευνα έχει διαπιστώσει ότι συνδέονται με στρες και άλλες ψυχικά επιβαρυμένες καταστάσεις».
Ως εκ τούτου η ψυχολογική στήριξη είναι άκρως σημαντική επισημαίνει η κ. Λογοθέτη, επικαλούμενη και έρευνα του πανεπιστημίου του Southampton, σύμφωνα με την οποία τα τρία τέταρτα των ασθενών με ευερέθιστο έντερο, που έλαβαν ψυχολογική βοήθεια, εκτός της ιατρικής, είχαν εντυπωσιακή μείωση συμπτωμάτων.
Απ’ ότι φαίνεται οι θετικές σκέψεις, η υγιής έκφραση των συναισθημάτων και η σύνδεση με άλλους ανθρώπους μπορούν να μας αποτρέψουν να σωματοποιήσουμε ψυχικά προβλήματα, και να ζήσουμε μια ισορροπημένη και ευτυχισμένη ζωή.
Πώς αλήθεια όμως εκφράζεται ο πόνος της ψυχής στο σώμα και ποια είναι τα σημεία που αντανακλάται ο ψυχικός πόνος; Η η κ. Λογοθέτη λέει:
-Πονοκεφάλους έχουν συνήθως οι άνθρωποι που είναι πολύ αυστηροί με τον εαυτό τους και τελειομανείς.
-Προβλήματα στο στομάχι ή το έντερο συνήθως συνδέονται με το φόβο, την ανασφάλεια, και την έλλειψη αυτοπεποίθησης.
-Οι πόνοι στο κάτω μέρος της πλάτης συνδέονται με ανησυχίες οικονομικών θεμάτων ή έλλειψη στήριξης από άλλα άτομα.
-Τα ιατρικά προβλήματα στη μέση, συνήθως εμφανίζονται σε ανθρώπους που έχουν πολλά βάρη στη ζωή τους, πολλές ευθύνες, πολλές υποχρεώσεις.
-Άνθρωποι που δεν είναι ευέλικτοι, και είναι άκαμπτοι ισχυρογνώμονες και αρκετά περήφανοι, συνήθως αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα γόνατα.
Ποιοι είναι πιο ευάλωτοι
Αν και η πλειονότητα πιστεύει ότι οι πιο ευάλωτοι είναι οι πιο ευαίσθητοι, η άποψη της επιστήμης είναι διαφορετική: «Οι πιο ευάλωτοι είναι αυτοί που είναι πιο επιρρεπείς στο να διαχειρίζονται τα θέματα της ζωής τους με πάρα πολύ στρες. Το οποίο δεν αφορά μόνο τη δουλειά ή τα οικονομικά. Στρες είναι οτιδήποτε μας δίνει ένταση. Για παράδειγμα όταν υπάρχει ένας μόνιμος θυμός, όταν κάποιος αναμασάει το παρελθόν, ή όταν δυσκολεύεται να πει όχι και συσσωρεύει πολύ αγανάκτηση και παράπονο. Ακόμα και όταν κάποιος θυσιάζεται για τους άλλους και βάζει στην άκρη τις ανάγκες του», επισημαίνει η ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια.
Το στρες προκαλεί φλεγμονές που ευθύνονται για ασθένειες
Το ερώτημα για το πώς λειτουργεί το στρες ως μηχανισμός που συνδέεται ή και ευθύνεται για ασθένειες εύλογο και η κ. Λογοθέτη απαντάει: «Όταν δημιουργείται στρες απελευθερώνεται κορτιζόλη, η οποία δεν είναι απαραίτητα κακή, καθότι ”αφυπνίζει” τον οργανισμό και κάποιες φορές ίσως και να χρειάζεται. Ωστόσο η παρατεταμένη παραγωγή της κορτιζόλης δημιουργεί περισσότερες κυτοκίνες, οι οποίες είναι πρωτεΐνες που ρυθμίζουν ανοσολογικά θέματα της κυτταρικής λειτουργίας. Αυτό δημιουργεί φλεγμονές, οι οποίες είναι ”σημαντικές” για την έναρξη ασθενειών».
Στρες: η διάρκεια βλάπτει όχι η ένταση
Τα χρόνια νοσήματα και τα αυτοάνοσα συνδέονται απόλυτα με το στρες και δεν έχει σημασία η ένταση όσο η διάρκεια, τονίζει η κ. Λογοθέτη. «Αν έχουμε ένα έντονο στρες για έναν μήνα δεν σημαίνει ότι θα μας βγάλει πρόβλημα στο σώμα. Αν όμως έχουμε ένα πιο ήπιο στρες για τρία χρόνια, οι πιθανότητες να μας βγάλει πρόβλημα στο σώμα είναι πολύ μεγάλες».
Μοναξιά και θυμός «αρωγοί» σε ψυχοσωματικά και όχι μόνο
Το κυρίαρχο πράγμα στη ζωή μας είναι οι σκέψεις, οι οποίες δημιουργούν τεράστια βιοχημική θύελλα, τονίζει η κ. Λογοθέτη και συμπληρώνει: «Κάθε κακή σκέψη δημιουργεί συγκεκριμένη χημική αλλαγή στο σώμα μας. Πολλές κακές σκέψεις δημιουργούν μία άλλη χημεία στο σώμα, η οποία επηρεάζει το ανοσοποιητικό». Σύμφωνα με την ψυχολόγο πολύ σημαντικό ακόμη είναι να μην μένουμε μόνοι στη ζωή και να έχουμε πάντα ανθρώπους κοντά μας, καθότι έχει φανεί σε έρευνες ότι ένα στρεσογόνο γεγονός σε συνδυασμό με τη μοναξιά εννεαπλασιάζει τις πιθανότητες να εμφανιστεί όγκος. «Επίσης έχει πολύ μεγάλη σημασία να εκφράζουμε με υγιή τρόπο τα συναισθήματα μας, ειδικά του θυμού, που είναι από τα πιο δύσκολα και τοξικά συναισθήματα», τονίζει.
Σε κάθε περίπτωση ο Ιπποκράτης φαίνεται να είναι πάντα εδώ, αφού πρώτος απ’ όλους έχει πει ότι πριν αποφασίσουμε ποια θεραπεία θα ακολουθήσουμε για το σώμα, πρέπει πρώτα να έχουμε θεραπεύσει το τραύμα της ψυχής.

**

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ...πατέρας Ιωάννης Γλιόγκος

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
Πού νοσεί το σώμα όταν πονάει η ψυχή Ο ορισμός των ψυχοσωματικών ασθενειών μετράει χιλιάδες χρόνια πίσω, αν θυμηθούμε τον Ιπποκράτη που έλεγε ότι κάθε νόσος ξεκινάει πρώτα από την ψυχή και μετά καταλήγει στο σώμα. Ωστόσο οι σύγχρονες επιστήμες διαχωρίζουν τα ψυχοσωματικά σε δύο κατηγορίες, όπως δηλώνει στο Πρακτορείο Fm και στην εκπομπή της Τάνιας Μαντουβάλου «104,9 Μυστικά Υγείας» η ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια Φαίδρα Λογοθέτη. «Υπάρχουν κάποια ψυχοσωματικά που είναι ιατρικώς ανεξήγητα, αν σκεφτεί μάλιστα κανείς ότι το ένα τρίτο των ανθρώπων που πηγαίνει σε παθολόγο φεύγει χωρίς διάγνω... περισσότερα »
Πηγή: newsbeast.gr

Σκλήρυνση κατά πλάκας και εντατική κατευθυνόμενη διατροφή και προοδευτικής άσκησης

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...ΣΕ ΟΛΑ !
Κανένα φάρμακο δεν είναι ποτέ σε θέση να διεκδικήσει τα ίδια αποτελέσματα. Η Δρ Wahls είναι καθηγήτρια Παθολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αϊόβα, όπου διδάσκει, και ειδικεύει στην κλινική τραυματολογία βλάβης του εγκεφάλου. Αυτή η συμβατική γιατρός είχε το θάρρος να κάνει το βήμα έξω από το ιατρικό κατεστημένο. Αρχικά διαγνώστηκε με υποτροπιάζουσα-διαλείπουσα σκλήρυνση κατά πλάκας, το 2000, ακολούθησε τη συμβατική διαδρομή και έπαιρνε φάρμακα χημειοθεραπείας και άλλα κατασταλτικά του ανοσοποιητικού, σε μια προσπάθεια να επιβραδύνει την ασθένεια. Μέχρι το 2003, η Δρ Wahls είχε προχωρήσει σ... περισσότερα »

ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
Υπάρχουν άνθρωποι που ζουν μονάχοι. Η μοναξιά οι αιτίες της και τα προβλήματά της (loneliness) Είναι πιθανό ένας άνθρωπος να περιτριγυρίζεται από έναν σεβαστό αριθμό ατόμων, φίλους, γνωστούς, συναδέλφους, μια εκτεταμένη οικογένεια, από έναν σύντροφο ή ακόμη και να συζεί με κάποιον και παρ' όλα αυτά να αισθάνεται μοναξιά... Να βιώνει κατά κάποιο τρόπο μια συναισθηματική και κοινωνική απομόνωση. Μια απόσταση που αδυνατεί να γεφυρώσει ή ένα κενό που δεν μπορεί να γεμίσει. Τότε μιλάμε για το αίσθημα της μοναξιάς. Και είναι διαφορετικό από την μοναχικότητα. Η μοναξιά και η μοναχικότητα εί... περισσότερα »

ακολουθήστε με... καί πιάστε δουλειά

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
*Ξεπεράστε τώρα τήν κρίση... αντιδράστε στήν ανεργία καί ελάτε στό δικτυακό μάρκετινγκ νά κτίσουμε μαζί βήμα-βήμα μία πραγματικά επαγγελματική καριέρα * *μίας πρωτοποριακής επιτυχημένης πρότασης...**Στήν αγορά υπάρχουν επιχειρήσεις * *καί επιχειρηματίες οί οποίοι θέλουν νά ξεπεράσουν τήν κρίση καί νά επιζήσουν... * *Γιά νά τό πετύχουν αυτό έχουν **ανάγκη τό δικτυακό Μάρκετινγκ... * *Έχεις ίντερνετ ; είσαι στό δίκτυο λοιπόν, καί πρέπει νά τό εκμεταλλευθείς τώρα...* *Τηλεφωνήστε μου στό 697.6892-975 καί πάψτε νά γκρινιάζετε γιά τήν ανεργία.... * *ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΠΟ ... περισσότερα »
***

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019

Ορθόδοξη Αναλυτική Ψυχοθεραπεία...5

Η πνευματική προσέγγιση τού τρίπτυχου  ΑΓΑΠΗ - ΕΡΩΤΑΣ – ΓΑΜΟΣ

Εξέλιπεν η αγάπη, υπερτονίσθηκε ο σαρκικός έρωτας, υποτιμήθηκε η αξία τού  γάμου… 
καί εισήλθε είς τήν κοινωνία ο διχασμός καί η σχιζοφρένια
Πατέρας Ιωάννης Γλιόγκος... 
 
Λένε πολλοί πώς ο χρόνος, η καθημερινότητα, τά προβλήματα, η ρουτίνα, τά ίδια καί τά ίδια, σβήνουν σιγά - σιγά τόν έρωτα, ή ακόμη πιό απλά, ο γάμος σκοτώνει τόν έρωτα, Αυτό όμως είναι ένα ψέμα, γιά όσους δέν έχουν αγαπήσει ποτέ καί γιά όσους φοβούνται.  Η αλήθεια δέν σβήνει όμως ποτέ. Εάν σβήσει, σημαίνει πώς ήταν ψέμα καί όχι αλήθεια. Σημαίνει πώς ήταν μία φαντασία καί όχι πραγματικότητα, ένας παραλογισμός, ένα ψυχολογικό πρόβλημα. Πρέπει λοιπόν νά γνωρίζουμε πώς λίγο πρίν σβήσει ο έρωτας... ΕΣΒΗΣΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. 
Γιά νά μπορέσει κάποιος νά διεισδύσει στίς βαθύτερες καί λεπτότερες έννοιες τού έρωτα, πρέπει πρώτα ως τρισύνθετη εσωτερική ύπαρξη, νά εμβαθύνει στήν ολότητα τού τρίπτυχου ΑΓΑΠΗ - ΕΡΩΤΑΣ - ΓΑΜΟΣ. Χρειάζεται πρώτα ο ίδιος νά έχει βαθύ καί λεπτό περιεχόμενο. Καί γιά νά μπορέσει νά προσεγγίσει τήν δύναμη τού έρωτα πρέπει ο ίδιος νά είναι δυνατός πνευματικά καί συγκροτημένος. Νά κατέχει τό γνώθι σ’αυτόν,  Νά είναι ψυχικά καλλιεργημένος (καί όχι πίθηκος) καί νά έχει συμπεριφορά ψυχοθεραπευτική, κοινωνική καί Χριστολογική, μή παράλογη (πηγάζουσα από τό ένστικτο). Βέβαια τέτοιοι άνθρωποι δέν προσεγγίζουν μόνο τή δύναμη τού έρωτα αλλά καί τή δύναμη μιάς κραταιάς - βαθιάς - πραγματικής  αγάπης, καί ακόμη περισσότερο, τήν δύναμη καί τήν ομορφιά αυτής τής ίδιας τής ζωής...
Ο έρωτας  έχει πνευματικό υπόβαθρο καί πνευματική προοπτική καθ’ότι δέν είναι ο άνθρωπος  μόνον σάρκα καί οστά, αλλά είναι καί μία πνευματική οντότητα, πού πάει νά πεί σώμα καί ψυχή.  Όλος ο άνθρωπος ως ψυχοσωματική οντότητα, όπως καί τά επιμέρους του στοιχεία καί λειτουργίες έχουν πνευματικό υπόβαθρο καί προοπτική, καί όχι απλά ενστικτώδη. Κατά τήν Ορθόδοξη Αναλυτική Ψυχοθεραπεία τό αίτιον τής  ψυχικής νόσου, είναι η ενάντια πρός τήν λογική συμπεριφορά τού ενστίκτου.  
Κάθε μία από τίς λειτουργίες τού ανθρώπου είναι οργανικά συνδεδεμένη μέ τίς άλλες, όπως καί μέ τόν όλο άνθρωπο. Είναι φύση αδύνατον σωματικά απομονωμένες καί αυτονομημένες λειτουργίες από τήν λογική (πού δέν έχουν νόημα) νά προάγουν σέ σωτηρία καί λύτρωση. Τουτέστιν θεραπεία καί ολοκλήρωση. Ότι δέν παράγει ο νούς δέν έχει νόημα, δέν είναι συλλογισμός, είναι παραλλογισμός, είναι έμμονες ιδέες, είναι δαιμονική ενέργεια καί σχιζοφρένεια.     
Όπου υπάρχει αυτονόμηση λειτουργιών, εκτός λογικής καί ηθικής αρχής, σημαίνει πώς ο άνθρωπος είναι κομμάτια, έχει διασπασθεί, καί λειτουργεί ενστικτωδώς, κυρίως μέ τά ένστικτα τής αυτοσυντήρησης καί τής διαιώνισης, όπως ο πίθηκος καί τίποτε παραπάνω,  πράγμα τό οποίον λειτουργεί εναντίον του διότι είναι παραλογισμός, (μή συλλογισμός)
Χωρίς νά θέλω νά ξεφύγω από τό θέμα, η προσπάθεια τού σύγχρονου πολιτισμού πού θέλει τόν άνθρωπο δίχως Θεό, καί νά έχει γιά παππού του τόν πίθηκο, οδηγεί τόν άνθρωπο σέ μία υποδούλωση μίας ψυχολογικής ανεπάρκειας.  
Ο γάμος είναι τό πρώτο οχυρό πού έπρεπε νά πέσει, ώστε παγκοσμίως νά επικρατήσει η δαιμονική διάσπαση, καί νά αποτραπεί  η κατά Θεόν ενότητα, τήν οποία ο Θεός θέτει ως προοπτική γιά επαναφορά τού ανθρώπου στήν ολοκλήρωση.
Κατόπιν τούτου η ενοποίηση τήν οποία θά επιβάλει η νέα τάξη πραγμάτων παγκοσμίως θά προάγει τόν Αντίχριστο, διότι η κοινωνία θά ζεί δίχως Χριστό.  
 Μετά τήν πτώση τών πρωτοπλάστων επήλθε η διάσπαση στό ανθρώπινο γένος, πού είναι παραλογισμός καί σχιζοφρένεια,  καί ο κατά Θεόν προορισμός του είναι πλέον η ένωση, πού είναι η θεραπεία καί η λογική του ολοκλήρωση τήν οποία θέτει ο Θεός μέσα στό DNA του, πού δεν είναι DNA πιθήκου, αλλά ανθρώπου.  
Ο ενστικτώδης έρωτας δηλαδή από μόνος του, δέν οδηγεί  τόν άνθρωπο στήν ολοκλήρωσή του, πού πρέπει νά εκπληρώνει τήν λογική συνέπεια τού έσονται οί δύο  είς σάρκα μίαν,  πράγμα τό οποίον ενεργεί όχι επί τού ενστίκτου, αλλά επί τής λογικής ψυχής τού ανθρώπου. Η προαίρεση τού ανθρώπου είναι αυτή πού, ανάλογα πώς θά χρησιμοποιήσει  όχι μόνον τόν έρωτα αλλά καί κάθε τί άλλο ανθρώπινο καί λογικό από το έτερον ήμισυ θά οδηγήσει τόν άνθρωπο, ή στήν τελείωση ή στήν εξαθλίωση… Αν ο άνθρωπος σήμερα ζεί στήν εξαθλίωση είναι διότι έχασε τήν προοπτική του πρός τήν ενότητα καί δημιουργεί σχέσεις οί οποίες διαιωνίζουν τήν διάσπαση διότι ή αποφεύγουν τόν γάμο, ή καί άν τούτο συμβεί θά είναι μακριά από τόν Θεό, δίχως πνευματική ζωή, καί εκτός Εκκλησίας, διότι τό  έσονται οί δύο είς σάρκα μίαν μόνο εντός Εκκλησία επιτυγχάνετε….  
Ο Θεός μετά τήν πτώση, η οποία επέφερε τήν διχόνοια μεταξύ τού Αδάμ καί τής Εύας, τόν φόβο καί τήν καχυποψία, έσπειρε τήν ερωτική επιθυμία στα δύο φύλα γιά νά μπορέσει μέσω αυτής νά τά επαν-ενώσει. Η επιθυμία αυτή λοιπόν είναι ένας ενωτικός παράγοντας, έχει ενωτικό ρόλο στήν ζωή τού ανθρώπου. Ο διάβολος όμως γνωρίζοντας τόν ρόλο αυτής τής επιθυμίας, πειράζει αυτόν αφού πρώτα σκοτίζει τόν νούν του, καί τού ανάβει τό ένστικτο κάνοντάς τον νά αναζητάει μόνον τήν σαρκική του ηδονή ή οποία τόν οδηγεί στήν οδύνη τών παθών. Τά πάθη θά οδηγήσουν τόν εμπαθή καί εσκοτισμένο νού,  σέ κάθε ανωμαλία, ακόμη καί στήν ομοφυλία η οποία είναι απόρροια τής απουσίας τού Θεού, καί εμφανίζεται γιά νά απομακρύνει ακόμη περισσότερο τόν άνθρωπο από τόν Θεό καί δημιουργό του. Διότι ο Θεός έπλασε τά δύο φύλα γιά νά ενωθούν μεταξύ τους καί νά γίνουν ένα καί τώρα αυτά μέ τήν επήρεια τού διαβόλου γίνονται δύο ξένα καί εχθρικά μεταξύ τους. 
Επίσης ο διάβολος μέσω αυτής τής αλλόκοτης επιθυμίας παρασύρει σέ μάχη αυτά τά δύο μέρη καί μέ τόν εαυτό τους καί μεταξύ τους καί τούς οδηγεί ολίγον κατ’ ολίγον στήν μοναξιά τού εγωϊσμού τους καί στόν ψυχολογικό μαρασμό. 
Σάν πνευματικός αλλά καί σαν ψυχολόγος  πού έχω αντιμετωπίσει εκατοντάδες τέτοιες περιπτώσεις, έχω διαπιστώσει πώς, οί παρά φύση καταστάσεις είναι πιό δύσκολες καί πιό δυσάρεστες, ώστε θά μπορούσε κανείς νά πεί πώς ηδονή δέν έχουν, έχουν μάλλον οδύνη, καί θεωρώ από ψυχολογικής πλευράς πώς παράγουν ψυχολογικό πρόβλημα, αλλά καί προκαλούνται επίσης λόγο ψυχολογικών προβλημάτων, είναι αμφίδρομη κατάσταση, διότι οί εμπαθής δέν έχουν τήν γνήσια ηδονή πού είναι η φυσική, καί επόμενο είναι νά έχουν έλλειψη αγάπης, καί έχθρα μεταξύ τους. Όταν όμως ο Θεός μάς εγκαταλείπει είναι λογικό τίποτε νά μήν λειτουργεί φυσιολογικά καί ο άνθρωπος νά οδηγείται στόν παραλογισμό, στήν απομόνωση τού εγωισμού, καί στήν ψυχασθένεια.                
Ο έρωτας,  ως λειτουργία, ή διάθεση, ή δραστηριότητα, είναι κίνηση εξόδου από τό εγώ, είναι αγάπη πρός θεραπεία, είναι προσφορά καί θυσία.  Διότι η, ή ο αγαπημένος μας σύντροφος δέν ζητάει από εμάς μόνον ηδονή  καί ικανοποίηση, (πίθηκος καί ένστικτο) μέ όση τέχνη καί επιδεξιότητα καί άν παρέχεται, αλλά μέσα από αυτή τήν άμεση καί προσωπική ανθρώπινη σχέση, (προσωπικότητα) αναζητά τήν συναισθηματική κάλυψη, τήν ζεστασιά τής παρουσίας μιάς προσωπικότητας πού εμπιστεύεται, τήν παρηγοριά, τήν τρυφερότητα, καί τό αίσθημα τής ασφάλειας, αλλά καί κάτι πιό βαθύ καί λογικό, ζητάει τήν εμπειρία τής επικοινωνίας, τό άγγιγμα τής ψυχής, τήν λάμψη στό βάθος τών ματιών (άνθρωπος καί νούς) τήν υπόσχεση καί τήν κατανόηση πού κρύβεται στό δάκρυ, τό πέρασμα καί μοίρασμα τής δύναμης αλλά καί τό συμπάσχην τής αδυναμίας, καί τέλος τήν συνάντηση αυτής τής ίδιας τής ζωής.
Έρωτας λοιπόν, δέν είναι κάτι γιαά έναν άνθρωπο, πού αισθανόμαστε  ή κάνουμε.
Είναι στάση ζωής καί όχι πράξη στιγμής. Δέν αισθάνομαι απλά αλλά νιώθω βαθειά καί έχω συναισθήματα, διότι η ψυχή αγαπά καί η αγάπη είναι προσφορά καί θυσία.
Όταν ο άνθρωπος στερείται όλα αυτά, τά αναζητάει, όταν δέν τά βρίσκει ή ζει μέ υποκατάστατα καί  βιώνει τόν παραλογισμό, κινδυνεύει από σχιζοφρένεια. Διότι όλα αυτά     είναι μέσα στό DNA τού, είναι προγραμματισμένος από τόν δημιουργό του νά ζήσει έτσι. Νά αναζητήσει τό έτερον ήμισυ, διότι έτσι ολοκληρώνεται σάν ύπαρξη (καί έσονται  οί δύο είς σάρκα μίαν) διά τούτο ο Γάμος είναι μυστήριο, τό οποίον ούτε ο μοναχός πού μονάζει καί κλείνετε στό κελί του μπορεί νά τό αποφύγει, καί ο οποίος από τόν γάμο καί αυτός προέκυψε. Διά τούτο ο Χριστός ευλογεί πρώτα τόν γάμο καί μετά τόν μοναχισμό, ο οποίος κατ'ουσίαν  είναι επίσης γάμος. Είναι ένας αιώνιος έρωτας γιά τό Θείο. 
Πρωτίστως ο έρωτας, είναι έξοδος τού νού από τό εγώ καί τήν απομόνωση, πρός αναζήτηση τής ολοκλήρωσης τής ψυχής μέ τήν ενέργεια τής αγάπης καί τής θυσίας.
Οί αληθινά ερωτευμένοι δέν νιώθουν τόν άλλο ώς ξένο καί ανταγωνιστή.
Δέν διεκδικούν, δέν απαιτούν, δέν φοβούνται. Οί αληθινά ερωτευμένοι δέν γνωρίζουν πού σταματά τό εγώ καί αρχίζει τό εσύ, πού σταματάει η δική τους ζωή καί πού αρχίζει τού άλλου… είναι πνοή καί ζωή τής ίδιας καί μιάς ύπαρξης, διότι έσονται οί δύο είς σάρκα μίαν. Καί η αγάπη τους είναι αιώνια (κατά τό ανθρώπινο) διότι ο Θεός είναι αιώνιος, καί ο Θεός Αγάπη εστί καί είναι ο ίδιος η πηγή τής Αγάπης, γι’αυτό καί ο άνθρωπος έχει ανάγκη από αγάπη, καί θέλει νά ζεί γιά τήν αγάπη, η οποία ποτέ δέν τελειώνει. Τό εγώ έχει σύνορα καί τελειώνει εκεί πού συναντάει τό εσύ. Γι’αυτό ο άνθρωπος πρέπει νά αποδράσει από τήν μοναξιά τού εγώ του, ώστε νά βρει τήν θεραπεία από τό εσύ του, πού πρέπει νά πάψει νά τό αντιμετωπίζει μέ φόβο καί μέ τρόπο επιθετικό, αλλά μέ τρόπο ψυχοθεραπευτικό. Σάν πνευματικός καί ψυχολόγος πάντα λέω στά ζευγάρια τά νέα, παιδιά μου κάντε πόλεμο στήν καχυποψία, καί ποτέ μεταξύ σας.  Τούτο επιτυγχάνετε όταν μέσα στίς ψυχές τους οί άνθρωποι έχουν τόν Χριστό, καί ζούνε μία μυστηριακή ζωή κατά Χριστόν, η οποία δέν τελειώνει εδώ στήν Γή καί δεν έχει τέλος διότι τό πνεύμα δεν έχει τέλος αλλά οδηγεί στόν ουρανό καί είναι η αιώνια αγάπη, διότι ο Θεός είναι αγάπη.   
Ο Θεός είναι ατέλειωτος, η πορεία πρός τόν Θεό είναι ατελείωτη, διότι ο Θεός είναι αιώνιος, είναι ένας αιώνιος έρωτας...  ο άνθρωπος επίσης είναι ατελείωτος, έτσι καί ο έρωτάς του είναι ατελείωτος, διότι η πορεία του είναι πρός τόν ουρανό, η φράση στά μάτια σου αγάπη μου βλέπω τόν ουρανό δέν είναι τυχαία, κατά τό κατ’ εικόνα καί ομοίωση ο άνθρωπος λαχταράει καί πρόσβλέπει είς τό τέλειο, καί αιώνιο πού είναι ο Θεός καί δημιουργός του. Όποιος πιστεύει πώς ο έρωτας κάποτε σβήνει, σημαίνει,  πώς έχει φτωχά ιδανικά, πώς δέν γνωρίζει ποιός είναι ο προορισμός του, πώς μέσα του ζεί ένας πίθηκος, πώς δέν είναι πραγματικά ανθρώπινος καί πώς ο Θεός του, είναι μικρός καί φθηνός…  καί πώς ο Θεός του δέν είναι ο δικός μου Θεός.    
Πατέρας Ιωάννης Γλιόγκος…. 30.7 / 17.7 της Αγ. Μαρίνας   μέ τό Ορθόδοξο Ημ.

Από τόσον παλαιά λοιπόν ο έρως των ανθρώπων μεταξύ των είναι είναι ριζωμένος είς την φύσιν των και μας συνενώνει είς την αρχικήν μας κατάστασιν, και ζητεί να κάμη και πάλιν από τά δύο ένα και να επανορθώση το πάθημα του ανθρώπινου οργανισμού ώστε να μην παρεκκλίνει από τον χρήσιμο μονόδρομο τής ζωής…
                                                                                                                  Συμπόσιον.
στό επόμενο τεύχος, Θεού θέλοντος η συνέχεια. Τού επόμενου κεφαλαίου
Εάν τίς λαλεί, άς λαλεί ώς λαλών λόγια Θεού, εάν τίς υπηρετεί, άς υπηρετεί
ώς υπηρετών έκ τής δυνάμεως τήν οποίαν χορηγεί ο Θεός


πατέρας Ιωάννης 

ΟΜΙΛΙΑ: ΤΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, Η ΔΑΙΜΟΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ - ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΩΝ 6 ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ στο ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...


ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 10

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
*Η ΑΣΚΗΣΗ ΤΣ ΗΣΥΧΙΑΣ * *Κείμενον **τού Πατρός **Ιωάννου Γλιόγκου **Πρωτοπρεσβυτέρου*Όταν υποφέρει κάποιος από τήν εσωτερική τρικυμία τών λογισμών, καί χάνει τόν ύπνο του καί τήν ηρεμία του έχουμε δύο τινά. Αφενός μέν είναι ήδη ασθενής, διότι δέν αντιμετώπισε εγκαίρως τό στρές καί τό άγχος, αίτια τά οποία κατά τήν Ορθόδοξη Αναλυτική Ψυχοθεραπεία είναι χωράφια επί τών οποίων καλλιεργούνται τά ψυχολογικά προβλήματα, αφετέρου δε, δέν είναι στήν πράξη Ορθόδοξος, παρά μόνον ίσως στήν θεωρία, υπό τήν έννοια τής φιλοσοφίας. «Σπουδάζετε ούν πυκνότερον συνέρχεσθαι είς ευχαριστία... περισσότερα »


Η φιλοσοφία ως μέθοδος ψυχοθεραπείας

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
*Ο Λου Μαρίνοφ στο βιβλίο του "Πλάτωνας όχι Πρόζακ", προτείνει να διαβάζουμε Πλάτωνα, αντί να παίρνουμε τα αντικαταθλιπτικά χάπια Πρόζακ! Δε θα ήταν μεγάλο προνόμιο να μπο­ρούσαμε να μιλάμε για τους φόβους μας, τα άγχη μας ή για κάθε είδους στενοχώρια μας με τα μεγαλύτε­ρα πνεύματα της ιστορίας; Ασφαλώς θα αισθανόμα­σταν μεγάλη πνευματική ανακούφιση, αν κουβεντιά­ζαμε για τον θάνατο με τον Πλάτωνα ή με τον Καρτέσιο. Θα ανακαλύπταμε άγνωστες πτυχές του εαυ­τού μας αν ανοιγόμασταν στον Καντ, στον Αριστοτέ­λη ή στον Μοντεσκιέ. * [image: Αποτέλεσμα εικόνας για psychology] ... περισσότερα »



ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
Υπάρχουν άνθρωποι που ζουν μονάχοι. Η μοναξιά οι αιτίες της και τα προβλήματά της (loneliness) Είναι πιθανό ένας άνθρωπος να περιτριγυρίζεται από έναν σεβαστό αριθμό ατόμων, φίλους, γνωστούς, συναδέλφους, μια εκτεταμένη οικογένεια, από έναν σύντροφο ή ακόμη και να συζεί με κάποιον και παρ' όλα αυτά να αισθάνεται μοναξιά... Να βιώνει κατά κάποιο τρόπο μια συναισθηματική και κοινωνική απομόνωση. Μια απόσταση που αδυνατεί να γεφυρώσει ή ένα κενό που δεν μπορεί να γεμίσει. Τότε μιλάμε για το αίσθημα της μοναξιάς. Και είναι διαφορετικό από την μοναχικότητα. Η μοναξιά και η μοναχικότητα εί... περισσότερα »

Μία ψυχολογική τακτική αποτροπής τών τροχαίων ατυχημάτων...

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ στο ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...

*Μελετήστε κάτι το διαφορετικό για να αντιμετωπιστεί η μάστιγα των τροχαίων και διαπιστώστε τα ¨κρυφά αίτια ¨ που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα και τις εκατόμβες νεκρών κάθε χρόνο*. *Στην τροχαία αστυνόμευση η πολιτεία κάνει τρομερά λάθη που κοστίζουν ζωές...**Ανακοινώνει για παράδειγμα λήψη αυξημένων Τροχονομικών μέτρων κατά τις εξόδους Πάσχα , Χριστούγεννα , Πρωτοχρονιάς κτλ , τακτική που ωθεί τον κόσμο σε μια χαλάρωση τον υπόλοιπο χρόνο με ολέθρια αποτελέσματα .* *Πέραν τούτων , θεωρούμε πλέον ότι τα άτομα που ρέπουν να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα ή τελικά εμπλέκονται σε τροχαίο... περισσότερα »


Φωτογραφία

  • Φωτογραφία προφίλ του χρήστη πατέρας Ιωάννης Γλιόγκος
    κοινοποιήστε-ενημερώστε-μεταδώστε
    Αν σας άρεσε το θέμα προωθήστε το στους φίλους σας για να τους ενημερώσετε
    πατέρας Ιωάννης Αγ.Παρασκευή 23/2/2018

Περί Μυστικής Θεολογίας καί Ορθόδοξης Ψυχοθεραπείας

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΜΕΘΟΡΙΟ ΚΤΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΚΤΙΣΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ *Ἁγιορείτης ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ἕνας ἀπό τούς μεγαλύτερους ὑμνητές τῆς Παναγίας, ἀναφέρει μέ τή θεολογικότατη γλῶσσα του: «Ποιός μπορεῖ νά περιγράψει τά μεγαλεῖα σου Παρθένε Θεομῆτορ; Ἕνωσες τόν νοῦ μέ τόν Θεό, ἕνωσες τόν Θεό μέ τήν σάρκα· ἔκαμες τόν Θεό υἱό ἀνθρώπου καί τόν ἄνθρωπο υἱό Θεοῦ. Συμφιλίωσες τόν κόσμο μέ τόν ποιητή τοῦ κόσμου...». Καί συμπεραίνει ὁ θεῖος Πατήρ: «Ἑπομένως ἡ Παρθενομήτωρ εἶναι ἡ μόνη μεθόριο κτιστῆς καί ἄκτιστης φύσεως. Ὅσοι βέβαια γνωρίζουν τόν Θεό, θά ἀναγνωρίσουν καί αὐτήν ὡς χώρα τοῦ ἀχωρήτου κ... π...περισσότερα »

κεφάλαια στήν ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...

Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ (9) Εάν τίς διψά, ερχέσθω πρός μέ καί πινέτω. Είς τούτο δε έγκειται καί η θεραπεία τού ανθρώπου, (απαλλαγή τής ψυχής του από τά πάθη), η διαδικασία αυτή κυρίως είναι ψυχοθεραπευτική καί τήν ονομάζουμε αναγέννηση. Είναι δε αδύνατον η ψυχή τού ανθρώπου, στόν ταραγμένο αυτόν κόσμο καί μακριά από τόν Χριστό νά εύρη τήν ειρήνη καί τήν ανάπαυση, καθ’ ότι ο κόσμος όλος κείται έν τώ πονηρώ, καί ο πονηρός πειράζει αυτήν (τήν ψυχή) ακατάπαυστα, ώστε νά είναι αδύνατον διά τόν άνθρωπο τού κόσμου τούτου καί μακριά από τήν Εκκλησία,νά ησυχάσει καί νά ζήσει μία ήρεμη ζωή. Ειρήνη ...περισσότερα »

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ :8

Η ψυχοθεραπευτική ενέργεια της πίστεως…
πατέρας Ιωάννης Γλιόγκος... Πρωτοπρεσβύτερος-Πνευματικός-Συγγραφέας 
Είχε έρθει πολύς λαός καί τό σούρουπο ήτο προχωρημένο, επλησίαζε νά βραδιάσει καί ο λαός επεινούσε. Οί μαθηταί είπαν στόν Κύριο νά δώσει εντολή νά διαλυθούν καί νά πάνε στό κοντινότερο χωριό κάτι νά φάνε. Ο φιλάνθρωπος όμως καί θεραπευτής τών ψυχών καί τόσων ασθενειών, είπε είς τούς μαθητάς Του. Δέν έχουν ανάγκην τοιούτου πράγματος καί άδικου κόπου. Δώστε τους εσείς από τά δικά σας καί τούτο αρκεί.
Οί μαθηταί εξεπλάγησαν, διότι είχαν μόνο πέντε ψωμιά καί δύο ψάρια. Τό εγνώριζε τούτο ο Κύριος, ήθελε όμως νά δοκιμάσει τήν πίστη τους καί νά τούς φανερώσει τήν καλοσύνη καί τήν στοργή Του πρός τό πλάσμα του, καί νά τούς διδάξει, τήν ελπίδα καί τήν εμπιστοσύνη τήν οποίαν οφείλουν νά έχουν είς τήν πρόνοια τού Πατρός… πράγμα τό οποίον δυστυχώς έχουν απολέσει οί νεοέλληνες στούς έσχατους τούτους καιρούς.
Οί ελπίζοντες είς τόν Θεόν δέν στερούνται ουδενός αγαθού. Ευτυχής είναι ο άνθρωπος ο έχων τήν ελπίδαν του είς τόν Θεόν. Μεγάλο είναι τό δώρο τής ελπίδας, σάν ενέργεια τού Αγ.Πνύματος πρός τόν πιστό. Η απελπισία είναι ένα από τά αίτια τού ψυχολογικού προβλήματος. Η δύναμη τής ελπίδας πρός τόν Θεόν είναι θαυματουργική καί σωτήριος. Αυτή στηρίζει τήν καρδιά τού ανθρώπου, καί είναι η κινητήριος αυτού δύναμις διά τήν σωτηρία τής ψυχής του. Είναι παρηγοριά καί ενίσχυσις τής τεθλιμμένης ψυχής του καί η θεραπεία, ήτις ενεργεί ψυχοθεραπευτικά. Είναι θείον δώρον, φυτευθέν υπό τού Χριστού, είς τήν καρδίαν τού ανθρώπου, καί καλλιεργούμενη υπό τών ποιμένων τής Εκκλησίας. Μέ τήν βοήθειαν αυτής βαδίζουμε πρός τήν τελειότητα καί αυτή είναι η κλίμαξ η σωτήριος πού από τήν γή μάς ανεβάζει στούς ουρανούς.
Χωρίς αυτήν θά φτάναμε στήν απόγνωση καί στό χάος. Είναι η πυξίδα η οποία κατευθύνει τήν πορεία τής ζωής μας. Είναι ο πιό πιστός φίλος καί συμπαραστάτης τού ανθρώπου. Είναι αρετή, ήτις πηγάζει από τόν Θεόν όστις είναι η αυτοαρετή, άρα είναι ο Θεός μέσα μου, πού κυριαρχεί στήν ψυχή μου. Είναι άγκυρα τής ψυχής κατά τόν Απ. Παύλο, ασφαλής καί βεβαία. Χωρίς τήν ελπίδα αυτή ο άνθρωπος νεκρώνεται καί παράλυτος όλος καθίσταται καί από τής αδρανείας πρός τήν μελαγχολία χειραγωγείται.
Η ελπίς πρός τόν Θεόν είναι εκείνη η οποία μάς δίνει κουράγιο νά υπομένουμε τίς θλίψεις τών πειρασμών καί νά ζούμε κατά τήν διδασκαλία τού Κυρίου μας – τών Αποστόλων – τών Πατέρων, κατέχοντες τήν απόλυτον εμπιστοσύνη τής προνοίας τού Θεού έχοντας απόλυτον ελπίδα είς τήν δικαιοσύνην Αυτού διά πάσαν ημών μέριμνα..
Οί άνθρωποι τού κόσμου τούτου είναι θύματα τού ένστικτου τού θανάτου όπως τό εκλαμβάνει ο Φρόϋντ, ο πιστός άνθρωπος τού Θεού απαλλάχθηκε από αυτό διά τού λόγου τού Θεού όστις μάς βεβαιώνει διά τού Απ. Παύλου, Καί απαλλάξει (ο Χριστός) αυτούς (τούς πιστούς του) όσοι φόβω θανάτου διά παντός τού ζήν ένοχοι ήσαν δουλείας. Διά τούτο κατά τήν ταπεινή μου άποψη σάν ψυχολόγος, εκεί πού τελειώνει η ψυχανάλυση, αρχίζει η Ορθόδοξη Αναλυτική ψυχοθεραπεία. Ήτις δέν λειτουργεί διά τούς άπιστους καί διά τούς ασεβείς, παρά μόνον είς όσους κατέχουν τήν Ορθότητα τής πίστεως. Τουτέστιν ούτε είς τούς αιρετικούς, ούτε είς τούς σχισματικούς. Διότι η Ορθόδοξη αναλυτική ψυχοθεραπεία ήτις πηγάζει από τήν μυστική θεολογία τών πατέρων (μυστικών) Απαιτεί τήν εφαρμογή τής Παραδόσεως καί κατ’επέκτασιν τήν ακρίβεια τής πίστεως, πράγμα τό οποίον έχουν απολέσει από πολλού οί αιρετικοί καί οί σχισματικοί οί οποίοι καταπατούν τούς Ιερούς κανόνες καί τήν Ιερά Παράδοση.
Διά τούτο καί πολλοί πιστοί οί οποίοι ευρίσκονται – ανήκουν είς τόν χώρον τής ανακρίβειας (σχίσμα) δέν θεραπεύονται καί έχουν ψυχολογικά προβλήματα..
Η ελπίς τής αιωνίου ζωής επιπλέον, είναι εκείνη πού μάς κάνει νά μή φοβόμαστε τόν θάνατον, διότι θεωρούμε αυτόν ώς προθάλαμον τής ουρανίου βασιλείας. Αυτή μάς καθιστά ανίκητους στόν αγώνα μας, κατά τού ανθρωποκτόνου διαβόλου. Μέσα της, κρύβει όλες τίς δυνάμεις – προϋποθέσεις τής προόδου, τής χαράς, καί τής ευημερίας, πού όταν τά στερείται ο άνθρωπος, απειλείται από νευρώσεις καί άλλα ψυχολογικά προβλήματα, διά τά οποία θά κάνουμε λόγο ώς πρός τήν θεραπείαν τους είς τά επόμενα κεφάλαια. Πάντα βέβαια υπό τό φώς τής Ορθόδοξης Αναλυτικής ψυχοθεραπείας. Ήτις τήν αρχή της έχει, στήν εξομολόγηση καί είς τήν πνευματική καθοδήγηση. Απαιτεί η διαδικασία της, ταπείνωση καί υπακοή. Αρετές οί οποίες καί από μόνες τους σάν τρόπο ζωής, είναι ψυχοθεραπευτικές, καί οί οποίες στερούνται οί άνθρωποι τού κόσμου τούτου.
Αίτιον τών ψυχολογικών προβλημάτων κατά τήν Ο.Α.Ψ. είναι Α)ο εγωϊσμός, Β)η υπερηφάνεια, Γ)καί η φαντασία, τά οποία παράγουν, εκνευρισμό, καχυποψία, καί λογισμούς (έμμονες ιδέες) πλεονεκτήματα πάντων τών ακατήχητων, τών άθεων καί τών αλλοθρήσκων. Διά τούτο καί οί μόνοι οί οποίοι θεραπεύονται κατά τούς μυστικούς Πατέρες είναι αυτοί οί οποίοι έχουν, πίστιν πρός τόν Θεόν, φόβον είς τόν Θεόν καί αγάπην διά τόν Θεόν, τά οποία στερούνται, οί ακατήχητοι, οί άθεοι καί οί αλλόθρησκοι. Καί σάν συνέπεια τής παραπάνω απώλειας δέν ενεργείται η ψυχοθεραπευτική Ορθόδοξη διαδικασία είς αυτούς, οί οποίοι αντίθετα πρός τούς πιστούς έχουν, αγάπη διά τόν εαυτόν τους, πίστιν είς τόν κόσμον καί φόβον τού διαβόλου – θανάτου.
Η ευσεβής ψυχή καί αγαπώσα τόν Κύριο, δέν στηρίζει τήν ελπίδα της στήν αρπαγή καί στήν αδικία, διότι έχει αγάπη Θεού ήτις επιβεβαιώνεται διά τής αγάπης πρός τούς αδελφούς του, καί διότι γνωρίζει ότι ο Θεός είναι δίκαιος καί τιμωρός κάθε αδικίας.
Ούτε στηρίζει τήν ελπίδα της στόν πλούτο, τής οποίας η φύσις είναι ρευστή καί πρόσκαιρη, διά τούτο καί πρόσκαιρη είναι καί η χαρά τού κόσμου τούτου όστις επί τού πλούτου ελπίζει καί ουχί είς τόν Θεόν. Ούτε στηρίζεται στούς ανθρώπους, όσο ισχυροί καί άν φαίνονται αυτοί. Όλοι οί θησαυροί τής γής δέν αξίζουν τής ελπίδας τού ανθρώπου διότι είναι φθαρτοί καί ολισθηράν έχουσιν τήν παρουσίαν, διά τούτο η στέρησις πάντων τούτων είς τούς πιστούς αυξάνει τήν ελπίδα… είς δέ τούς απίστους αυξάνει τήν απελπισία. Κατά τήν ταπεινή μου έποψιν αίτιον τών αυτοκτονιών εσχάτως.
Η ευσεβής ψυχή στηρίζει τήν ελπίδα της είς τόν ουρανό, είς τόν γλυκύτατον Ιησούν καί μεσίτη καί υπερασπιστή τών ψυχών καί τής ζωής ημών. Αύτη εστί η πίστις ήτις από μόνη της, υπερεντυγχάνει μεγάλης ψυχοθεραπευτικής ωφελείας.
Ο πιστός έχει μία μοναδική ελπίδα τήν οποίαν στερείτε ο άπιστος. Ο Θεός είναι πού μέ τήν πρόνοιάν Του είναι δίπλα στούς πιστούς του, στίς δοκιμασίες τους, στίς ανάγκες τους, είναι Αυτός ο δημιουργός καί συντηρητής τού Σύμπαντος κόσμου, τόν ποιούντα κρίμα τοίς αδικουμένοις, τόν διδόντα τροφήν τοίς πεινώσι, Κύριος λύει πεπεδημένους, Κύριος σοφοί τυφλοίς, Κύριος ανορθοί κατερραγμένους, Κύριος αγαπά δικαίους, Κύριος φυλάσει τούς προσηλύτους, ορφανόν καί χήραν αναλήψεται καί οδόν αματρωλών αφανιεί. (ψαλμ. Ρμε’7-9) Η εκδήλωσις τού ψυχολογικού προβλήματος είς ανθρώπους εντός τής Εκκλησίας λοιπόν, έχει νά κάνει μέ τήν ελλειπεί πνευματική ζωή τού ασθενούς καί τό ακατήχητον καί τό ολιγόπιστον τού ανθρώπου.
Ο Αγ.Ιωάννης ο Χυσόστομος τονίζει επί τού θέματος… Η απελπισία καί η αδιαφορία είναι ολέθριες. Διότι η μέν απελπισία δέν αφήνει τόν πεσμένο κάτω νά σηκωθεί, ενώ η αδιαφορία κάνει καί εκείνον ο οποίος στέκεται όρθιος νά πέσει.
Έχοντας τήν ελπίδαν μου είς τόν Θεόν, γίνομαι φίλος τού εαυτού μου, οί επιλογές μου δέν στρέφονται εναντίον μου (ένστικτο τού θανάτου) δέν αντιμάχομαι τόν αδερφόν μου καί δέν τόν κατηγορώ γιά τά δικά μου λάθη, διά τά οποία πρέπει νά μετανοήσω καί νά αλλάξω έν τή πράξη, άμεσα τήν συμπεριφοράν μου. Έκ’τούτου απορρέει πώς η Ορθόδοξη Αναλυτική Ψυχοθεραπεία, είναι κατ’ανάγκην Ευθύνοκεντρική εμπεριέχουσα τήν ανάλυση τής αυτογνωσίας.
Μεγίστη λοιπόν η ωφέλεια καί η σπουδαιότης, όχι μόνον διά τήν πρόληψη τού ψυχολογικού προβλήματος, αλλά καί διά τήν σωτηρία τής ψυχής μας, είναι η πρός τόν Θεόν ελπίδα. Είναι γέννημα καί καρπός τής πρός Αυτόν πίστεώς μας. Διά τής πίστεως μέν επικαλούμεθα είς τάς δυσκόλους στιγμάς τής ζωής μας τήν βοήθεια παρά τού Θεού, διά δε τής ελπίδος προσμένομεν μετά βεβαιότητος αυτήν, καί έτσι η ελπίς γίνεται τό βάλσαμον καί τό σωτήριον φάρμακον τής τεθλιμένης καί πονούσης καρδίας ημών.
Ο πιστός αδικούμενος καταφεύγει είς τόν Θεόν, ελπίζων ότι συντόμως ο δίκαιος Θεός θά βοηθήσει καί θά λυτρώσει τήν ψυχήν αυτού από τήν τυραννούσαν αδικίαν
Η ελπίς αυτή γίνεται ο ιατρός τής οδύνης αυτού καί ο λυτρωτής ψυχής του…
στό επόμενο τεύχος, Θεού θέλοντος η συνέχεια. Τού επόμενου κεφαλαίου

Εάν τίς λαλεί, άς λαλεί ώς λαλών λόγια Θεού, εάν τίς υπηρετεί, άς υπηρετεί
ώς υπηρετών έκ τής δυνάμεως τήν οποίαν χορηγεί ο Θεός

πατέρας Ιωάννης Γλιόγκος... Πρωτοπρεσβύτερος-Πνευματικός-Συγγραφέας
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ : Τά έντυπα είς τό εξής μέ τήν ένδειξη 3η περίοδο θά αφορούν τόν άμβωνα
Τά έντυπα μέ τήν ένδειξη 2η περίοδο θά αφορούν τόν Λόγο περί τών εσχάτων. ΤΟΜΟΣ Β.
Τό πρώτο μέρος έχει κυκλοφορήσει σέ βιβλίο. « Λόγος περί τών εσχάτων » ΤΟΜΟΣ Α.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΣ «ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ» ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΩΝ 1Ο ΕΥΡΩ
στό επόμενο τεύχος, Θεού θέλοντος η συνέχεια. Τού επόμενου κεφαλαίου
Εάν τίς λαλεί, άς λαλεί ώς λαλών λόγια Θεού, εάν τίς υπηρετεί, άς υπηρετεί
ώς υπηρετών έκ τής δυνάμεως τήν οποίαν χορηγεί ο Θεός

πατέρας Ιωάννης 

ΟΜΙΛΙΑ: ΤΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, Η ΔΑΙΜΟΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ - ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΩΝ 6 ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ στο ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...


ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 10

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
*Η ΑΣΚΗΣΗ ΤΣ ΗΣΥΧΙΑΣ * *Κείμενον **τού Πατρός **Ιωάννου Γλιόγκου **Πρωτοπρεσβυτέρου*Όταν υποφέρει κάποιος από τήν εσωτερική τρικυμία τών λογισμών, καί χάνει τόν ύπνο του καί τήν ηρεμία του έχουμε δύο τινά. Αφενός μέν είναι ήδη ασθενής, διότι δέν αντιμετώπισε εγκαίρως τό στρές καί τό άγχος, αίτια τά οποία κατά τήν Ορθόδοξη Αναλυτική Ψυχοθεραπεία είναι χωράφια επί τών οποίων καλλιεργούνται τά ψυχολογικά προβλήματα, αφετέρου δε, δέν είναι στήν πράξη Ορθόδοξος, παρά μόνον ίσως στήν θεωρία, υπό τήν έννοια τής φιλοσοφίας. «Σπουδάζετε ούν πυκνότερον συνέρχεσθαι είς ευχαριστία... περισσότερα »


Η φιλοσοφία ως μέθοδος ψυχοθεραπείας

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
*Ο Λου Μαρίνοφ στο βιβλίο του "Πλάτωνας όχι Πρόζακ", προτείνει να διαβάζουμε Πλάτωνα, αντί να παίρνουμε τα αντικαταθλιπτικά χάπια Πρόζακ! Δε θα ήταν μεγάλο προνόμιο να μπο­ρούσαμε να μιλάμε για τους φόβους μας, τα άγχη μας ή για κάθε είδους στενοχώρια μας με τα μεγαλύτε­ρα πνεύματα της ιστορίας; Ασφαλώς θα αισθανόμα­σταν μεγάλη πνευματική ανακούφιση, αν κουβεντιά­ζαμε για τον θάνατο με τον Πλάτωνα ή με τον Καρτέσιο. Θα ανακαλύπταμε άγνωστες πτυχές του εαυ­τού μας αν ανοιγόμασταν στον Καντ, στον Αριστοτέ­λη ή στον Μοντεσκιέ. * [image: Αποτέλεσμα εικόνας για psychology] ... περισσότερα »



ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
Υπάρχουν άνθρωποι που ζουν μονάχοι. Η μοναξιά οι αιτίες της και τα προβλήματά της (loneliness) Είναι πιθανό ένας άνθρωπος να περιτριγυρίζεται από έναν σεβαστό αριθμό ατόμων, φίλους, γνωστούς, συναδέλφους, μια εκτεταμένη οικογένεια, από έναν σύντροφο ή ακόμη και να συζεί με κάποιον και παρ' όλα αυτά να αισθάνεται μοναξιά... Να βιώνει κατά κάποιο τρόπο μια συναισθηματική και κοινωνική απομόνωση. Μια απόσταση που αδυνατεί να γεφυρώσει ή ένα κενό που δεν μπορεί να γεμίσει. Τότε μιλάμε για το αίσθημα της μοναξιάς. Και είναι διαφορετικό από την μοναχικότητα. Η μοναξιά και η μοναχικότητα εί... περισσότερα »

Μία ψυχολογική τακτική αποτροπής τών τροχαίων ατυχημάτων...

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ στο ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...

*Μελετήστε κάτι το διαφορετικό για να αντιμετωπιστεί η μάστιγα των τροχαίων και διαπιστώστε τα ¨κρυφά αίτια ¨ που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα και τις εκατόμβες νεκρών κάθε χρόνο*. *Στην τροχαία αστυνόμευση η πολιτεία κάνει τρομερά λάθη που κοστίζουν ζωές...**Ανακοινώνει για παράδειγμα λήψη αυξημένων Τροχονομικών μέτρων κατά τις εξόδους Πάσχα , Χριστούγεννα , Πρωτοχρονιάς κτλ , τακτική που ωθεί τον κόσμο σε μια χαλάρωση τον υπόλοιπο χρόνο με ολέθρια αποτελέσματα .* *Πέραν τούτων , θεωρούμε πλέον ότι τα άτομα που ρέπουν να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα ή τελικά εμπλέκονται σε τροχαίο... περισσότερα »


Φωτογραφία

  • Φωτογραφία προφίλ του χρήστη πατέρας Ιωάννης Γλιόγκος
    κοινοποιήστε-ενημερώστε-μεταδώστε
    Αν σας άρεσε το θέμα προωθήστε το στους φίλους σας για να τους ενημερώσετε
    πατέρας Ιωάννης Αγ.Παρασκευή 23/2/2018

Περί Μυστικής Θεολογίας καί Ορθόδοξης Ψυχοθεραπείας

ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΡΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣστοΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ...
Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΜΕΘΟΡΙΟ ΚΤΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΚΤΙΣΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ *Ἁγιορείτης ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ἕνας ἀπό τούς μεγαλύτερους ὑμνητές τῆς Παναγίας, ἀναφέρει μέ τή θεολογικότατη γλῶσσα του: «Ποιός μπορεῖ νά περιγράψει τά μεγαλεῖα σου Παρθένε Θεομῆτορ; Ἕνωσες τόν νοῦ μέ τόν Θεό, ἕνωσες τόν Θεό μέ τήν σάρκα· ἔκαμες τόν Θεό υἱό ἀνθρώπου καί τόν ἄνθρωπο υἱό Θεοῦ. Συμφιλίωσες τόν κόσμο μέ τόν ποιητή τοῦ κόσμου...». Καί συμπεραίνει ὁ θεῖος Πατήρ: «Ἑπομένως ἡ Παρθενομήτωρ εἶναι ἡ μόνη μεθόριο κτιστῆς καί ἄκτιστης φύσεως. Ὅσοι βέβαια γνωρίζουν τόν Θεό, θά ἀναγνωρίσουν καί αὐτήν ὡς χώρα τοῦ ἀχωρήτου κ... π...περισσότερα »